BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 18 Februari 2011

Nukilan yang kedua puluh

Pada hari ini, saya tulis nukilan ini selepas pulang daripada rumah kawan saya yang tinggal di Bahtera Teres, Taman Bahtera. Situasi yang ingin saya ceritakan adalah berkenaan rakan serumahnya. Ketika saya sedang bersembang bersama kawan-kawan serumahnya, saya sempat menangkap ayat yang disebut oleh salah seorang daripada kami yang pada hari tersebut dia puasa ganti. Ayatnya berbunyi:
Letihya puasa hari ini. Sabar Ana sabar. Dua jam lagi nak berbuka

Komen:
Ayat yang telah saya nyatakan tersebut mungkin kelihatan biasa. Tetapi jika dipehatikan, ia mempunyai maksud yang berlainan. Ayat sabar Ana sabar tersebut merupakan ayat yang Ana sendiri nyakatan. Maksudnya di sini, Ana cuba memujuk dirinya sendiri supaya sabar, semangat dan kuatkan hati sehingga waktu berbuka puasa.           

0 ulasan: