BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Isnin, 21 Februari 2011

nukilan yang kedua puluh satu


Nukilan ini saya lakarkan ketika terlihat botol air minuman berkarbonat di dalam kereta kawan saya. Ketika itu saya menumpang kereta kawan saya untuk ke kelas ketrampilan penulis dan pada masa itulah saya terpandang botol air tersebut. Saya pegang botol air tersebut dan membelek-beleknya. Tiba-tiba saya melihat jenis perisa air tersebut dieja dengan salah. Ejaan tersebut ialah air berkarbonat perisa Stroberi.

Komen:
Pandangan saya berkenaan ejaan tersebut salah. Sudah terang lagi nyata ejaan tersebut memang salah. Jika difikirkan balik, pihak syarikat air minuman tersebut sedar akan kesalahan ejaan itu, tetapi mereka sengaja membuat ejaan sedemikian sebagai salah satu taknik pemasaran dan menarik perhatian pelanggan. 

0 ulasan: